Onderaan deze pagina, bij ‘extra informatie’ lees je meer over mijn achtergrond. Belangrijker voor jou (of jullie) is denk ik om te weten dat ik, zowel zakelijk als privé, nauwkeurig en nieuwsgierig ben. Hoe zijn dingen geregeld? Waarom is dat zo? Kan dat beter? En zo ja, hoe dan?
Als we onze zaken willen regelen, dan denken we vooral aan de notaris. Dat juridische stuk is vaak onmisbaar, maar daarbuiten spelen veel meer zaken. Ik vind het belangrijk om ook naar de andere/niet notariële aspecten te kijken: euthanasie,
huisdieren, begrafenispolis, wensen over de uitvaart, noem maar op. Dat maakt immers ook onderdeel uit van je nalatenschap.
Verschillende deskundigen geven hun eigen expertise en geven vaak advies om andere deskundigen te raadplegen, bijvoorbeeld: “controleer even je polissen en maak eventueel zelf ook nog een persoonlijke wilsverklaring op”. Alles is
versnipperd, nergens kan je dit op één plek regelen. Heb je eindelijk die ene klus opgepakt, en dan krijg je er een nieuwe voor terug. Met mijn praktijk ontzorg ik mensen daarbij. Ik heb een levensdossier ontwikkeld, waarin
alle denkbare aspecten aan de orde komen. Dit geeft een volledige leidraad om zaken te overdenken en bewuste keuzes te maken.
Het vertrouwen dat tijdens leven álles goed verzorgd is voor de periode rond en na je overlijden, dát geeft pas echt rust. Daarbij is het ook belangrijk dat de informatie actueel blijft, dus na het samenstellen van je levensdossier blijven we in contact. Dat bevrijd je van het gevoel: oh ja, daar moet ik eens achteraan. Dat geeft jou/jullie rust, maar mij ook een goed gevoel. Ik vind het heel fijn om te kunnen zeggen: “Maak je geen zorgen. Alles wat geregeld kán worden, dat hebben we geregeld”.
Daarmee krijgen jij en je dierbaren meer ruimte voor tijd en aandacht voor elkaar. En na je overlijden kan ik begeleiden bij de afwikkeling van je nalatenschap, precies op de manier zoals we samen hebben afgesproken. Het is een grote zorg minder als je nabestaanden geen omkijken hebben naar de administratieve en juridische afwikkeling.
Ik beschik over een goede dosis kennis en (levens)ervaring. Mocht er aanleiding zijn om zaken aanvullend te regelen dan kan ik dat vaak zelf voor je doen. En zo niet, dan heb ik altijd wel een professional in mijn netwerk die wél gespecialiseerd
is op dat gebied.
Het contact is dan snel gelegd, waarbij ik je kan begeleiden en de gesprekken samen voorbereiden. Misschien is het nodig om samen lastige vragen te beantwoorden. Dan zullen we dat samen doen. En als het daarna allemaal geregeld is,
dan is er pas echt rust. Want alleen goed = goed.
Ik haal er voldoening uit om zaken voor jou inzichtelijk te krijgen en optimaal te regelen. Voor nu en voor later. Voor jou én voor je dierbaren.
Extra informatie
In 1988 startte ik in het notariaat. Ik leerde veel in de praktijk, maar met mijn leergierige nieuwsgierigheid wilde ik de juridische achtergrond begrijpen. Ik volgde daarom de opleiding tot notarisklerk, welke ik in 1997 afrondde.
Toen was dat nog een vierjarige opleiding, waarmee ik de ‘Akte van Bekwaamheid als Notarisklerk’ behaalde. Ik sta ingeschreven in het Register Notarisklerken. Dat is mogelijk omdat ik voldoe aan de eisen die worden gesteld
aan opleiding, werkervaring en op het gebied van Permanente Educatie. Door jaarlijks de vereiste studiepunten te behalen wordt gewaarborgd dat ik steeds voldoende blijf bijgeschoold.